Door Dorothé Kieboom op 17 juli 2015

Bewoners villa De Beuk hoeven niet te verhuizen

Afgelopen maandag heeft staatssecretaris Van Rijn besloten dat een groep zelfstandig wonende ouderen hun langdurige zorg thuis kunnen behouden. Het gaat om een groep ouderen die deze hulp op 31 december 2014 al kreeg. Voor hen dreigde verhuizing naar een andere plaats of kiezen voor minder hulp bij het zelfstandig wonen. In heel het land gaat dit om ongeveer 2000 mensen.

In Spijkenisse betreft het 19 bewoners van Hart van Groenewoud. Zij zijn verhuisd vanuit de Marckenburg naar deze gloednieuwe locatie, en wonen hier zelfstandig met verzorging thuis. Vanwege nieuwe regels over indicaties en overgangsrecht dreigden zij vanaf dit najaar te moeten verhuizen uit Hart van Groenewoud om deze zorg te kunnen behouden. De staatssecretaris heeft na gesprekken met diverse organisaties besloten deze groep ouderen het zorgpakket te laten behouden. Zo kunnen deze 19 bewoners van Hart van Groenewoud blijven wonen in hun vertrouwde omgeving.

De PvdA Nissewaard heeft over dit onderwerp contact gehad met de landelijke PvdA fractie in Den Haag. Hierbij zijn de speciale omstandigheden van deze groep mensen besproken. De PvdA Nissewaard is dan ook blij voor de bewoners van villa de Beuk dat de staatssecretaris dit besluit heeft genomen.

Dorothé Kieboom

Geboren in 1965 in Werkendam, kwam ik in 1990 (via Rotterdam) naar Spijkenisse. Eerst woonde ik in Maaswijk, later ben ik verhuisd naar Spijkenisse Noord. Er is hier veel ruimte en groen, en de centrale ligging ten opzichte van het centrum van Spijkenisse en de ontsluitingswegen zijn grote pluspunten van mijn wijk. Om de voorzieningen

Meer over Dorothé Kieboom