Door Dorothé Kieboom op 13 maart 2016

Eerlijk werk verdient een eerlijke prijs

Thuiszorgorganisatie TSN, aanbieder van huishoudelijke hulp, wordt komende week failliet verklaard. In Nissewaard ontvangen meer dan 200 cliënten huishoudelijke hulp van TSN. Door het faillissement van TSN kunnen er problemen ontstaan voor hen. Houden zij de komende tijd hun hulp en zien zij nog hun eigen vertrouwde hulp?

De PvdA Nissewaard maakt zich zorgen over de voortgang van huishoudelijke hulp aan deze cliënten. Overnames door andere aanbieders kosten tijd en overleg. Aanbieder Buurtzorg zag al af van overname van TSN in Nissewaard omdat gemeente Nissewaard volgens Buurtzorg te weinig betaalt voor huishoudelijke hulp. Ook de werkgelegenheid van de medewerkers van TSN is een belangrijk onderwerp bij de overname van de werkzaamheden van TSN.

De PvdA Nissewaard wil verder van het college van B en W van de gemeente Nissewaard weten of zij de code voor Verantwoordelijk Marktgedrag Thuisondersteuning onderschrijft. Hierin worden gedragsregels beschreven die gemeenten en zorgaanbieders met elkaar afspreken. Gemeenten zijn dan bijvoorbeeld verplicht om een minimale prijs per uur te betalen voor huishoudelijke hulp, zodat er een gezondere situatie ontstaat voor thuiszorgorganisaties en hun werknemers. Eerlijk werk van de thuishulpmedewerkers verdient een eerlijke prijs.

De fractie van de PvdA heeft daarom schriftelijke vragen gesteld aan het college van B en W van de gemeente Nissewaard.

Schriftelijke Vragen faillissement TSN

Dorothé Kieboom

Geboren in 1965 in Werkendam, kwam ik in 1990 (via Rotterdam) naar Spijkenisse. Eerst woonde ik in Maaswijk, later ben ik verhuisd naar Spijkenisse Noord. Er is hier veel ruimte en groen, en de centrale ligging ten opzichte van het centrum van Spijkenisse en de ontsluitingswegen zijn grote pluspunten van mijn wijk. Om de voorzieningen

Meer over Dorothé Kieboom