Door op 19 september 2014

Glazen Huis op raadsagenda nieuwe raad

Tijdens vergaderingen op 3 en 4 juni 2012 hebben in de raad van de Gemeente Spijkenisse alle gemeenteraadsfracties zich positief uitgesproken over een gezamenlijk ingediende motie van PvdA, VVD, TROTS, D66 en GL om als raad in gezamenlijkheid een bidbook samen te stellen en daarmee 3FM Serious Request uit te nodigen het Glazen Huis 2014 tot een groot succes te maken in Spijkenisse. Helaas is de uitvoering van deze motie nooit voltooid.

Al vrij vroeg concludeerde de werkgroep Glazen Huis dat het op tijd opleveren van het bidbook voor het Glazen Huis van 2014 niet haalbaar was. Vervolgens is besloten om de pijlen te richten op het Glazen Huis van 2015. Helaas werd in 2013 bij de bekendmaking van de locatie van het Glazen Huis voor 2014, onverwacht ook al de locatie voor 2015 bekend gemaakt.

Naar aanleiding hiervan heeft de werkgroep besloten om de uitvoering van de motie die oproept tot de ontwikkeling van een bidbook ten behoeve van het Glazen Huis niet verder uit te voeren. Het is aan de nieuwe gemeenteraadsfracties van de gemeente Nissewaard hoe dit idee in de toekomst verder in te vullen.

Deze motie met betrekking tot het Glazen Huis mag niet verloren gaan. De PvdA vindt dat het verwezenlijken van het bidbook weer moet worden opgepakt door de nieuwe raad. Het Glazen Huis is een mooie kans om Spijkenisse, en dus de nieuwe gemeente Nissewaard, eens goed in de schijnwerpers te zetten.

De PvdA wil in de nieuwe raadsperiode het in gezamenlijkheid samenstellen van een bidbook weer oppakken en daarmee 3FM Serious Request uitnodigen het Glazen Huis 2016 of 2017 tot een groot succes te maken in Spijkenisse. Uit de vorige poging tot het samenstellen van een bidbook is al veel materiaal beschikbaar dat mede ontwikkeld is door communicatiebedrijf Move On, hier kan een nieuwe werkgroep verder mee aan de gang. Het zou zonde zijn als het eerder gemaakte werk onder een (digitale) laag stof verdwijnt.

Het Glazen Huis, en daarmee het bidbook, moet weer op de raadsagenda!