Door op 15 september 2015

Meningen verdeeld over de Akkersdonk

De PvdA Nissewaard heeft de resultaten bekend gemaakt van de serie buurtonderzoeken die zij hebben gehouden in de Donken. De lokale sociaaldemocraten zijn met raadsleden en vrijwilligers de afgelopen twee maanden in totaal vier keer op pad geweest om in gesprek te gaan met de bewoners in de wijk.

Hoewel de meningen over de eigen wijk onder de bijna honderd ondervraagden best verschillend waren, gaven de bewoners gemiddeld toch een 7,1 als rapportcijfer voor hun buurt. Vooral de rustige woonomgeving, het winkelaanbod in de buurt en de gezelligheid van de wijk werden als positief ervaren. Toch werden er ook een aantal minpunten genoemd. Een aantal bewoners voelden zich minder veilig door een reeks inbraken die hadden plaatsgevonden en ook het vuil op straat werd opvallend vaak aangehaald als minpunt. Op de vraag wat er verder in Nissewaard nog verbeterd kon worden werd ook hier vaak de bereikbaarheid van Nissewaard genoemd als groot minpunt.

Een mooi initiatief in de wijk is de buurtmoestuin aan de Dragondonk. Een betrokken bewoonster vertelde ons enthousiast over dit initiatief waarbij op een leuke manier wordt gewerkt aan de sociale cohesie in de wijk. De raadsleden en vrijwilligers van de PvdA Nissewaard werden tegelijkertijd ook uitgenodigd om een keer mee te komen helpen in de moestuin. Binnenkort zal de PvdA Nissewaard dan ook terugkeren naar de Donken om te komen helpen in de moestuin!

Buurtkrant Akkersdonk (2015_03)