Door Dorothé Kieboom op 28 februari 2016

Ombudsteam PvdA Nissewaard helpt inwoners Nissewaard op weg

Het Ombudsteam van PvdA Nissewaard helpt je op weg, als je er zelf niet meer uitkomt. Problemen met schulden, wonen of zorg? Voel je je onrechtvaardig behandeld door bijvoorbeeld overheidsinstanties en wil je graag dat iemand je daar bij helpt? Iemand die deskundig is of weet bij je wel moet zijn en je gratis helpt. Dan kan het Ombudsteam je misschien wel helpen!

In 2015 wisten 40 mensen de weg te vinden naar het Ombudsteam. Zij hadden problemen met de gemeente, woningcorporaties, UWV en de belastingdienst. Bezoekers hadden door veranderingen in bijvoorbeeld de WMO en gemeentebeleid veel problemen met hun financiën. Het Ombudsteam heeft ze geholpen door te bemiddelen in contacten met onder andere de gemeente en energieleveranciers. Voor complexe gevallen mocht het Ombudsteam contact opnemen met het landelijke Ombudsteam en Tweede Kamerleden.

In 2015 bestond het Ombudsteam 5 jaar.

Ook in 2016 staat het Ombudsteam weer klaar voor iedereen die hulp nodig heeft. Wij helpen je en het kost niets. Geen lid van de PvdA? Geen probleem, wij helpen iedereen.

Op 1 maart is er weer spreekuur van het Ombudsteam. Van 19.30 tot 20.30 zijn leden aanwezig in het stadhuis in Spijkenisse. Heb je vragen en wil je langs komen? Neem dan eerst contact op met het Ombudsteam via 06-38720285 of via [email protected] Wij helpen je graag op weg!

Dorothé Kieboom

Geboren in 1965 in Werkendam, kwam ik in 1990 (via Rotterdam) naar Spijkenisse. Eerst woonde ik in Maaswijk, later ben ik verhuisd naar Spijkenisse Noord. Er is hier veel ruimte en groen, en de centrale ligging ten opzichte van het centrum van Spijkenisse en de ontsluitingswegen zijn grote pluspunten van mijn wijk. Om de voorzieningen

Meer over Dorothé Kieboom