Door op 11 juni 2017

Ombudsteam PvdA Nissewaard organiseert Sociaal Nissewaard

Op dinsdag 6 juni organiseerde het Ombudsteam van PvdA Nissewaard een avond voor organisaties in Nissewaard, die zich bezighouden met het ondersteunen van inwoners van Nissewaard. Ondersteuning op het gebied van financiën, hulp bij administratie en hulp bij juridische problemen.

15 mensen van de organisaties de Rechtswinkel, Budgetmaatjes, Konnekt, Humanitas, SWO, Stimos, Kwadraat en de Papershop gingen met elkaar in gesprek. Door ervaringen uit te wisselen leerden ze van elkaar welke problemen vaak voorkomen in Nissewaard. Ook weten ze nu beter wanneer ze cliënten naar een andere organisatie kunnen doorverwijzen.

De voorzitter van het Ombudsteam PvdA Nissewaard, Sjaan van de Kant, vertelde dat alle organisaties vinden dat de bejegening van medewerkers bij afdelingen van de gemeente Nissewaard beter kan. Cliënten voelen zich regelmatig niet gehoord en begrepen. Ook een Sociaal Raadsman, als centraal aanspraakpunt waar mensen terecht kunnen met al hun vragen op het gebied van hulp en ondersteuning van de gemeente, wordt gemist.

De bijeenkomst werd door alle aanwezigen als erg zinvol beschouwd, omdat leren van elkaars ervaringen juist in het belang van de cliënten van de hulporganisaties is. Een mooi initiatief van het Ombudsteam PvdA Nissewaard, wat zeker voor herhaling vatbaar is.