Door Wouter Struijk op 25 februari 2017

Pluim van de Arbeid voor CoderDojo Spijkenisse

De Partij van de Arbeid Nissewaard heeft zaterdagmorgen 25 februari een Pluim van de Arbeid uitgereikt aan CoderDojo Spijkenisse. David mocht de cheque in ontvangst nemen, omdat hij via een lief berichtje een Pluim van de Arbeid had aangevraagd voor CoderDojo. Bij CoderDojo Spijkenisse leren kinderen, tussen de 7 en 17 jaar, om te programmeren, websites bouwen, apps ontwikkelen, programma’s te maken, games te maken en meer. De dojo wordt opgezet en georganiseerd door vrijwilligers. Naast het leren programmeren, ontmoeten deelnemers ook anderen like-minded mensen. Onderling delen deelnemers hun kennis en maken ze nieuwe dingen. CoderDojo maakt development en leren programmeren een leuke en sociale ervaring. Volgens de PvdA verdienen deze vrijwilligers daarom veel waardering. De vrijwilligers ontvingen van de PvdA een pluim van €250,-. Dit bedrag zal gebruikt worden om nieuwe activiteiten en apparatuur mogelijk te maken. Raadsleden van de PvdA reikten de cheque uit.

De Partij van de Arbeid Nissewaard heeft de afgelopen gemeenteraadsperiode vaker een pluim, in de vorm van een financiële ondersteuning, uitgereikt aan vrijwilligersorganisaties en initiatieven die van meerwaarde zijn voor Nissewaard. De raadsleden van de Partij van de Arbeid stellen hiervoor een deel van hun raadsvergoeding beschikbaar. “Als het nodig is kunnen wij middels onze Pluim van de Arbeid een vrijwilligersorganisatie helpen voort te bestaan of kunnen we nieuwe sociale initiatieven een kans geven, ook als de gemeente daar geen mogelijkheden toe ziet”, aldus fractievoorzitter Wouter Struijk. Geïnteresseerden voor een Pluim van de Arbeid kunnen zich melden via [email protected] of kunnen één van de raadsleden aanspreken.

Wouter Struijk

Ik ben Wouter Struijk (1988) geboren in Spijkenisse, opgegroeid in Hekelingen en nu samen met Loes weer woonachtig in Spijkenisse. Als voormalige postbode ben ik goed bekend in alle wijken en buurten van Spijkenisse, maar als voormalig dorpsbewoner van Hekelingen ben ik ook bekend met de unieke identiteit van dorpskernen. Ik ben op school gegaan

Meer over Wouter Struijk

Waar ben je naar op zoek?