Door Wouter Struijk op 4 oktober 2017

Pluim van de Arbeid voor Kinderboerderij op Dierendag

De Partij van de Arbeid Nissewaard heeft woensdagmiddag 4 oktober symbolisch op Dierendag een Pluim van de Arbeid uitgereikt aan Stichting Vrienden van Kinderboerderij De Trotse Pauw Spijkenisse. De Stichting heeft als doel de kinderboerderij financieel te ondersteunen en zodoende mee te helpen aan het vervullen van lang gekoesterde wensen van de Trotse Pauw. Deze wensen variëren van nieuwe hokken voor de dieren tot een blokhut annex theehuis en zullen ook bijdragen aan het plezier wat jong en oud beleeft op de boerderij. Volgens de PvdA verdient de Kinderboerderij en daarmee dit initiatief waardering. De organisatie ontving van de PvdA een pluim ter waarde van €250,-. Raadsleden en vrijwilligers van de PvdA Nissewaard onthulden de cheque.

De Partij van de Arbeid Nissewaard heeft de afgelopen gemeenteraadsperiode vaker een pluim, in de vorm van een financiële ondersteuning, uitgereikt aan vrijwilligersorganisaties en initiatieven die van meerwaarde zijn voor Nissewaard. De raadsleden van de Partij van de Arbeid stellen hiervoor een deel van hun raadsvergoeding beschikbaar. “Als het nodig is kunnen wij middels onze Pluim van de Arbeid een vrijwilligersorganisatie helpen voort te bestaan of kunnen we nieuwe sociale initiatieven een kans geven, ook als de gemeente daar geen mogelijkheden toe ziet”, aldus fractievoorzitter Wouter Struijk. Geïnteresseerden voor een Pluim van de Arbeid kunnen zich melden via [email protected] of kunnen één van de raadsleden aanspreken.

Wouter Struijk

Ik ben Wouter Struijk (1988) geboren in Spijkenisse, opgegroeid in Hekelingen en nu samen met Loes weer woonachtig in Spijkenisse. Als voormalige postbode ben ik goed bekend in alle wijken en buurten van Spijkenisse, maar als voormalig dorpsbewoner van Hekelingen ben ik ook bekend met de unieke identiteit van dorpskernen. Ik ben op school gegaan

Meer over Wouter Struijk