Door op 15 november 2014

PvdA komt met Plan voor veilige schoolzones

Plan verkeersveiligheid

De Partij van de Arbeid Nissewaard komt, in aansluiting op haar verkiezingsprogramma, met een aantal door haar kandidaten geschreven werkplannen. Eén van deze werkplannen betreft de het “Plan voor veilige schoolzones”. De afgelopen jaren heeft de partij een groot aantal scholen bezocht, met veel ouders gesproken en in enkele gevallen al geprobeerd aanpassingen in een schoolzone te bewerkstelligen. De ambitie reikt echter verder. De Partij van de Arbeid wil veilige schoolzones in heel Nissewaard. Samen met ouders van basisschoolleerlingen hebben zij, als eerste stap in de goede richting, een aantal maatregelen geformuleerd om dit doel ook daadwerkelijk te bereiken. De voornaamste boodschap uit het plan voor veilige schoolzones is dat de gemeente in direct contact moet staat met scholen en ouders.  Zij kennen de schoolomgeving, weten wat goed gaat en wat beter kan en hebben vaak al enkele plannen op de plank liggen die tot een oplossing zouden kunnen leiden. Door met partijen in gesprek te blijven, ondersteuning te bieden waar mogelijk en uitleg te geven indien een maatregel niet uitvoerbaar is wil de partij het mogelijk maken dat kinderen in de hele gemeente veilig op de fiets naar school kunnen.