Door Aad Struijk op 5 maart 2016

PvdA Nissewaard wil betaalbare woningen

Iedereen heeft recht op snelle toegang tot een goede en betaalbare woning. Maar te veel mensen kunnen nu geen geschikte woning vinden. Er moet daarom meer gedaan worden om het aantal huurwoningen op peil te houden. De PvdA Nissewaard vindt het belangrijk dat onze gemeente aantrekkelijk is en blijft om te wonen. Als volkspartij ga je voor alle bevolkingsgroepen, zowel voor de middenklasse als voor de mensen met een kleine portemonnee. De PvdA vindt dat er veel woningen moeten zijn en blijven, die betaalbaar zijn. Wij hebben dan ook aan de wethouder gevraagd om verschil te maken tussen goedkope en dure sociale huurwoningen. Dit verschil tussen goedkope en dure sociale woningen zou ook gemaakt moeten worden, wanneer het gaat om wachttijden. De PvdA kent voorbeelden van mensen die op zoek zijn naar een ruimere eengezinswoning (zit vaak net onder de 710 euro). Zij komen vaak snel aan een woning in Spijkenisse, omdat er in dat segment veel leeg staat. In het goedkopere segment daarentegen is de wachttijd wel lang.”

Verder ziet de PvdA Nissewaard graag dat huurdersverenigingen, corporaties en gemeente om de tafel gaan om goede afspraken te maken. Van belang hierbij is dat inspraak aan de voorkant voor huurdersverenigingen corporaties geregeld is. Betaalbare woningen en nogmaals de scheiding tussen goedkope en dure sociale huurwoningen (andere wachttijden) moeten hoog op de agenda staan volgens de PvdA Nissewaard.

De PvdA Nissewaard is ronduit tegenstander van het feit om geld uit de corporaties te gebruiken voor achterstand in onderhoud aan koophuizen, zoals de VVD suggereert.

Aad Struijk

In Nissewaard ben ik vooral bekend als basisschooldirecteur van O.b.s. De Vogelenzang en raadslid van PvdA Nissewaard. Maar hiernaast ook gewoon als Nissewaarder, Spijkenisser of Hekelinger. Ik ben geboren in 1959 in een arbeidersgezin in Rotterdam-Zuid. Mijn vader was fabrieksarbeider en moeder zorgde voor het gezin. Toen ik vier was, verhuisden mijn ouders met hun

Meer over Aad Struijk