Door Wouter Struijk op 18 maart 2016

PvdA Onderwijstafel wordt vervolgd

Op maandagavond 11 april organiseert de Partij van de Arbeid Nissewaard een tweede bijeenkomst van de PvdA Onderwijstafel. Initiatiefnemers Ton Scheffers en Wouter Struijk willen na de eerste succesvolle editie verder in gesprek met mensen die actief zijn in het onderwijs of daar buitengewone belangstelling voor hebben met als onderwerp het Integraal Kindcentrum (IKC). Gastsprekers voor de Onderwijstafel zijn PvdA Tweede Kamerleden Tanja Jadnanansing en Loes Ypma. Jadnanansing is een bekende voor de PvdA in Nissewaard. Zij heeft eerder al zeer inspirerende gastlessen verzorgd op de middelbare scholen in Spijkenisse. Tijdens de PvdA Onderwijstafel zal zij iets vertellen over “skills 2032”. Loes Ypma zal verder ingaan op Integrale Kindcentra in het kader van passend onderwijs. Alle kinderen verdienen een zo passend mogelijke plek in het onderwijs. Onderwijs dat leerlingen uitdaagt, dat uitgaat van hun mogelijkheden en rekening houdt met hun beperking. Kinderen gaan, als het kan, naar het regulier onderwijs. Zo worden ze zo goed mogelijk voorbereid op een vervolgopleiding en op een plek in de samenleving. Het speciaal onderwijs blijft bestaan voor kinderen die daar het best op hun plek zijn.

Tijdens de vorige PvdA Onderwijstafel was Eric van ’t Zelfde te gast. De bevlogen schooldirecteur van Hugo de Groot in Rotterdam nam de grote groep belangstellenden mee in zijn verhaal hoe in vijf jaar tijd zijn school van de slechtste school van Nederland één van de beste scholen werd van Nederland.

Aan de Onderwijstafel zal onder leiding van Marja Bijl gediscussieerd worden over het huidige onderwijs, maar zal zeker ook worden gesproken over de toekomst. Geïnteresseerden zijn van harte welkom om deel te nemen en kunnen zich aanmelden via [email protected]. De Onderwijstafel zal plaatsvinden op OBS De Vogelenzang aan de J. Wagenaarstraat 2 in Spijkenisse.

Wouter Struijk

Ik ben Wouter Struijk (1988) geboren in Spijkenisse, opgegroeid in Hekelingen en nu samen met Loes weer woonachtig in Spijkenisse. Als voormalige postbode ben ik goed bekend in alle wijken en buurten van Spijkenisse, maar als voormalig dorpsbewoner van Hekelingen ben ik ook bekend met de unieke identiteit van dorpskernen. Ik ben op school gegaan

Meer over Wouter Struijk