Door Wouter Struijk op 5 februari 2016

PvdA pleit voor Wi-Fi in wijkcentra en gemeentehuis

Al een aantal jaren wordt er gesproken over Wi-Fi in de wijkcentra in Spijkenisse en op het gemeentehuis van de gemeente Nissewaard. Tot op heden kunnen bezoekers geen gebruik maken van Wi-Fi. Voor de fractie van de Partij van de Arbeid Nissewaard reden om vragen te stellen aan het college van de gemeente Nissewaard. Volgens de PvdA is internet niet meer weg te denken uit onze samenleving en dient de gemeente openbare voorzieningen te voorzien van Wi-Fi, zodat bewoners en bezoekers laagdrempelig gebruik kunnen maken van internet. Een lang gekoesterde wens van verschillende wijkgroepen zou hiermee in vervulling gaan.

Volgens de fractie van de Partij van de Arbeid Nissewaard zijn de wijkcentra meer dan alleen een plek om elkaar te ontmoeten. Wijkcentra kunnen een belangrijke rol spelen in het verbeteren van de sociale samenhang en ontwikkeling. Het verbeteren van die sociale samenhang en ontwikkeling in de wijken is volgens de PvdA één van van de grootste opgaven voor de komende periode. Om een voorbeeld te noemen: 40% van de inwoners ouder dan 19 jaar is matig tot zeer ernstig eenzaam blijkt uit cijfers van de GGD in 2014. De beschikbaarheid van Wi-Fi kan een rol spelen in het bevorderen van de zelfredzaamheid van inwoners.

In het stadhuis van de gemeente Nissewaard is er ook geen Wi-Fi beschikbaar. De gemeente Nissewaard loopt hierin achter ten aanzien van andere gemeenten. Dit gaat volgens de PvdA ten koste van de gastvrijheid en functionaliteit die de beschikbaarheid van Wi-Fi met zich meebrengt.

Schriftelijke Vragen Wifi in wijkcentra en stadhuis

Wouter Struijk

Ik ben Wouter Struijk (1988) geboren in Spijkenisse, opgegroeid in Hekelingen en nu samen met Loes weer woonachtig in Spijkenisse. Als voormalige postbode ben ik goed bekend in alle wijken en buurten van Spijkenisse, maar als voormalig dorpsbewoner van Hekelingen ben ik ook bekend met de unieke identiteit van dorpskernen. Ik ben op school gegaan

Meer over Wouter Struijk