Door Wouter Struijk op 14 augustus 2015

PvdA-raadsleden helpen als vrijwilliger bij de Voedselbank

Afgelopen vrijdagmiddag 14 augustus hebben raadsleden van de Partij van de Arbeid Nissewaard als vrijwilliger geholpen bij de Voedselbank Spijkenisse. Samen met de andere vrijwilligers van de Voedselbank hebben zij de pakketten ingepakt voor de klanten. Als PvdA hebben we ons al meerdere keren hard gemaakt voor de Voedselbank en haar doelgroep in de gemeenteraad van Nissewaard. Toch is het goed om ook de handjes te laten wapperen en met elkaar ter plaatse de mensen te ontmoeten om wie het gaat.

Hoewel de Partij van de Arbeid in Nissewaard de Voedselbank vaker heeft geholpen bij acties, wilden wij deze zomer ook een keer het werk uit handen nemen van de reguliere vrijwilligers, zodat enkelen van hen deze zomer ook een vrije middag zouden hebben. Na de uitgifte van de voedselpakketten gingen de vrijwilligers van de PvdA ook nog even in gesprek met de coördinator van de Voedselbank. Na vragen van PvdA-raadslid Peter Versluis is ook gesproken over de rol van de gemeente richting de doelgroep die afhankelijk is van een voedselpakket. PvdA-raadslid Aad Struijk haalde ook nog even de banden aan met de gemeente Nissewaard in relatie tot de subsidie voor de accommodatie. De Voedselbank is blij met de aandacht van politieke partijen. Politieke partijen zijn van harte welkom om een keer te komen helpen als vrijwilliger.

Wouter Struijk

Ik ben Wouter Struijk (1988) geboren in Spijkenisse, opgegroeid in Hekelingen en nu samen met Loes weer woonachtig in Spijkenisse. Als voormalige postbode ben ik goed bekend in alle wijken en buurten van Spijkenisse, maar als voormalig dorpsbewoner van Hekelingen ben ik ook bekend met de unieke identiteit van dorpskernen. Ik ben op school gegaan

Meer over Wouter Struijk