Door Dorothé Kieboom op 11 januari 2016

Regionale zorgen over dak- en thuislozen opvang Voorne-Putten

Via de media is onlangs duidelijk geworden dat er in onze regio Voorne-Putten problemen zijn met de opvang van dak- en thuislozen. Bewoners van onze regio die,  door diverse oorzaken, geen dak meer boven hun hoofd hebben kunnen niet tijdig terecht bij de opvang in Spijkenisse. Door een wachtlijst is deze opvang niet beschikbaar voor mensen die op straat zijn komen te staan.

Nissewaard heeft als centrumgemeente de verantwoordelijkheid voor de opvang van dak- en thuislozen uit de hele regio.  Voor de afdelingen van de PvdA op Voorne-Putten is het onbestaanbaar dat mensen op straat worden gezet zonder dat er een alternatief voor handen is. Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. De PvdA-fracties in Brielle, Hellevoetsluis, Westvoorne en Nissewaard stellen daarom deze week gezamenlijk vragen aan de colleges van hun gemeenten op Voorne-Putten. Hierin wordt aandacht gevraagd voor de verantwoordelijkheid van hun gemeenten en voor de bijzondere verantwoordelijkheid en rol van Nissewaard. Als blijkt dat er niet voldoende capaciteit is in de opvang van dak- en thuislozen in onze regio, wil de PvdA dat de gemeenten van Voorne-Putten gezamenlijk een oplossing zoeken voor dit probleem.

Dorothé Kieboom

Geboren in 1965 in Werkendam, kwam ik in 1990 (via Rotterdam) naar Spijkenisse. Eerst woonde ik in Maaswijk, later ben ik verhuisd naar Spijkenisse Noord. Er is hier veel ruimte en groen, en de centrale ligging ten opzichte van het centrum van Spijkenisse en de ontsluitingswegen zijn grote pluspunten van mijn wijk. Om de voorzieningen

Meer over Dorothé Kieboom

Waar ben je naar op zoek?