Door op 9 november 2014

Voorstelling over verkeersveiligheid op Vuurvogel

Dat de Partij van de Arbeid Nissewaard verkeersveiligheid rondom scholen zeer belangrijk vindt, moge geen verrassing meer zijn.
De afgelopen jaren hebben zij het merendeel van de scholen in Nissewaard bezocht om met ouders in gesprek te gaan over de verkeersveiligheid in de buurt van de school van hun kinderen. Daarbij konden bij iedere school wel enkele positieve punten genoemd worden, maar werden ook zeker de nodige verbeterpunten ter sprake gebracht.

Zo ook bij de Vuurvogel. Tijdens de twee bezoeken door de PvdA aan deze school ging het steeds maar net goed. Na een gesprek met de ouders heeft de Partij van de Arbeid de wethouder verzocht maatregelen te nemen om ook de verkeersveiligheid rondom de Vuurvogel te kunnen garanderen. Ondanks een gesprek met de ouders en vele verzoeken en ideeën van zowel ouders als de school heeft de wethouder hier geen gehoor aan gegeven.

De Partij van de Arbeid heeft daarom besloten de Vuurvogel een voorstelling over verkeersveiligheid cadeau te doen. Als wij de gemeente niet kunnen aanzetten tot het nemen van maatregelen, zullen wij de kinderen van de Vuurvogel alert moeten maken op de gevaren van het verkeer. Al zouden we natuurlijk liever zien dat er iets verandert in de schoolzone.

De voorstelling op de Vuurvogel vindt plaats op vrijdagmiddag 14 november. De Partij van de Arbeid laat weten dat dit een stap is om de verkeerssituatie veiliger te maken, maar dat dit zeker niet het einde is van de strijd voor een veilige schoolzone voor de Vuurvogel.

Waar ben je naar op zoek?