Door Dorothé Kieboom op 25 maart 2017

Vrijwilligers SWO in het zonnetje gezet

In Mei in Spijkenisse Noord zijn vrijwilligers van SWO dagelijks bezig voor “hun” bezoekers. Zorgen voor koffie en thee en het organiseren van allerlei activiteiten zoals klaverjassen, sjoelen, bingo, Engelse les en volksdansen. Het kan allemaal en de vrijwilligers draaien er hun hand niet voor om.

Will Eerland is een vaste bezoeker van Mei en waardeert de werkzaamheden van de vrijwilligers enorm. Zij hoorde dat SWO onlangs een Pluim van de Arbeid ontvangen had van de PvdA Nissewaard en vond dat niet alleen de gehele organisatie een Pluim verdiend heeft, maar vooral de vrijwilligers die al die werkzaamheden doen. Zij benaderde de PvdA Nissewaard om te vragen wat zij konden doen voor deze vrijwilligers.

En zo gingen Sjaan van de Kant en Dorothé Kieboom van de PvdA Nissewaard donderdagavond naar Mei om daar 7 vrijwilligers te verrassen. Ze overhandigden hen een presentje en een bloemetje om de waardering voor al het werk van de vrijwilligers te laten blijken.

De PvdA Nissewaard reikt regelmatig een pluim, in de vorm van een financiële ondersteuning, uit aan vrijwilligersorganisaties en initiatieven die van meerwaarde zijn voor Nissewaard. De raadsleden stellen hiervoor een deel van hun raadsvergoeding beschikbaar. Geïnteresseerden voor een Pluim van de Arbeid kunnen zich melden via pvda@nissewaard.nl of een van de raadsleden aanspreken.

Dorothé Kieboom

Mijn naam is Dorothé Kieboom . Ik woon meer dan 25 jaar in Spijkenisse. Sinds 2013 werk ik in het Havenziekenhuis in Rotterdam op de hartfunctieafdeling. Ik woon vanaf 2010  met veel plezier in Spijkenisse -Noord; er is hier veel  ruimte en  groen en de centrale ligging ten opzichte van het centrum van Spijkenisse en

Meer over Dorothé Kieboom