Wijktheater maakt armoede bespreekbaar

28 mei 2018

Dit weekend voerde Wijktheater Spijkenisse Zuidwest het stuk ´Arm-moedig’ op in theater de Stoep. Een stuk over armoede, verteld door de ogen van mensen die er zelf mee te maken hebben.

PvdA-raadslid Thérèse van Wassenaar was zondagmiddag aanwezig bij de voorstelling en is blij met de aandacht die het wijktheater in het stuk geeft aan de vele problemen waar mensen in armoede tegenaan lopen. “Het stuk is puur en echt en vertelt hoe je zomaar in de armoede terecht kunt komen. Het legt de vinger op de zere plek legt en rekent af met vooroordelen.” Aldus van Wassenaar, die onlangs zelf het Team Armoedebestrijding oprichtte. Een team dat armoede bespreekbaar wil maken en, via de politiek, de beste ondersteuning wil helpen organiseren voor hen die dat nodig hebben.

Het Wijktheater is ontstaan uit het Wijkontwikkelingsplan Zuidwest en voert dit jaar voor de derde keer een stuk op. De leden van het theater komen uit de wijken de Akkers, Vriesland en Vogelenzang Zuid en schrijven de stukken zelf. Het Wijktheater brengt mensen bij elkaar en bracht, dit weekend, mensen naar het theater die daar normaal nooit komen. Omdat de kaartjes voor hen gratis waren

Waar ben je naar op zoek?