Bestuurslid Opleidingen

Toby Witte

Over Toby Witte

Toby Witte (1955) woont in de Maaswijk en is lector Maatschappelijke Zorg o.a. aan de Hogeschool Rotterdam. Hij houdt zich beroepsmatig intensief bezig met de nu en in de komende jaren plaatsvindende kanteling van zorg en welzijn naar een participatieve samenleving oftewel de invoering van de nieuwe Jeugdwet, Wmo, sociale wijkteams, participatiewet en de stelselherziening passend onderwijs op lokaal/regionaal niveau. Daartoe zit hij in diverse stedelijke en landelijke netwerken als onderzoeker, adviseur en projectleider. Enkele netwerken zijn bijvoorbeeld de bestuurlijke werkgroep Zorg Dichtbij, de landelijke Wmo-werkplaatsen en het implementatietraject ‘Jeugd en Wmo’. Van 1998 tot 2010 was Toby actief als bestuurslid en gemeenteraadslid in Spijkenisse. Sedert 2010 maakt hij deel uit van de Rekenkamer Spijkenisse en is lid de Rekenkamercommissies Voorne Putten en Goeree Overflakkee. Hobby’s zijn fietsen, wandelen en kanoën en vooral van de natuur genieten. Zijn ambitie is onder meer van Nissewaard een perspectiefgerichte en zorgzame gemeente te maken waar het goed toeven is voor iedereen en waar iedereen telt.