Door Daan Dankaart op 26 september 2018

Demonstreer mee tegen afschaffen dividendbelasting

2 oktober organiseert de FNV samen met Publieke Sector in Actie in Den Haag een grote demonstratie tegen het afschaffen van de dividendbelasting en voor het verbeteren van arbeidsomstandigheden in het onderwijs, voor zorgmedewerkers, voor politiemensen en militairen.

De PvdA neemt ook deel aan deze demonstratie, die op dinsdag 2 oktober van 18u00 tot 20u00 zal plaatsvinden in Den Haag. De organisatie stemt de exacte locatie nog af met de gemeente Den Haag.

De PvdA-afdelingen op Voorne-Putten en Goeree-Overflakkee roepen alle bewoners dan ook op om aan deze demonstratie deel te nemen en daarmee hun verontwaardiging te laten blijken tegen een maatregel die rijke ondernemingen zomaar een douceurtje van bijna 2 miljard euro geeft; dit ten kosten van veel noodzakelijke voorzieningen die er karig vanaf komen voor alle Nederlanders: arbeidsomstandigheden voor mensen wiens werk wij zo belangrijk vinden, maar ook voor het bestrijden van kinderarmoede en eerlijke beloning van arbeidsgehandicapten.

Om de daad bij het woord te voegen, zal de PvdA vanaf onze eilanden een bus laten rijden naar Den Haag en terug. Wie zich aanmeldt kan kosteloos meerijden vanaf de volgende opstapplaatsen:

• 15u30: Stellendam, 3251 LJ, Meester Snijderweg, t.o. nr. 2, fa Grinwis, parkeerplaats langs de straat
  • 16u00: Hellevoetsluis, 3223 KH, Amnesty Internationallaan t.h.v. nr. 18, parkeerplaats t.o makelaardij Koppenol
  • 16u20: Brielle, 3231 KD, Thoelaverweg 2, parkeerplaats Albert Heijn, en
  • 16u40: Spijkenisse (industrieterrein Halfweg), 3208 KA, Boyleweg 14, parkeerplaats t.o. Profile bandencentrum

Rond 20u15 vangen wij de terugreis in omgekeerde volgorde aan, waarbij wij rond 22u30 de laatste passagiers weer in Stellendam verwachten af te zetten.

Aanmelden voor de busreis kan bij Daan Dankaart: daan.dankaart@xs4all of 06-53844143.

Houd het laatste nieuws over deze demonstratie bij op voorne.pvda.nl.

Samen maken wij het verschil. Rijd met ons mee en we laten Rutte onze tanden zien.