Enthousiaste ledenvergadering met nieuwe en jonge gezichten

Door Wim Vink op 18 november 2019

De ledenvergadering van 5 november mocht zich verheugen op een mooie opkomst met nieuwe en jonge gezichten en enthousiaste inbreng van de deelnemers. Aan het begin werd oud-wethouder Max Luinge herdacht. Wouter Struijk droeg opnieuw een deel van het gedicht De Eerste Mei van Margot Vos voor dat hij eerder heeft gedaan tijdens de crematieplechtigheid van Max. Wegens het vertrek van penningmeester Martin Schiffers om persoonlijke redenen, neemt secretaris Wim Vink tot aan de volgende ledenvergadering in maart 2020 diens functie waar. Het partijbestuur heeft Wim tot 1 april verleend om beide functies te combineren.

Hoogtepunt van de vergadering vormde de presentatie van het Campagneteam 2022. Waarom voeren we campagne? Om onze programmapunten voor Nissewaard te realiseren, bekendheid en stemmen ophalen zijn de middelen hiertoe. Er is passie nodig om iets voor de gemeente te betekenen en die 2 jaar lang vol te houden. We moeten overtuigend zijn dat we doen, wat we moeten doen aldus voorzitter Hanneke Stengs. Een discussiepunt was of we ons alleen moeten richten op Nissewaard. Er is ook wisselwerking nodig tussen de landelijke en de lokale politiek om ook Nissewaard op de landelijke agenda te kunnen krijgen. Overigens heeft de plaatselijke verkiezingsuitslag voor het Europees Parlement aangetoond dat Frans Timmermans in Nissewaard een groter groep kiezers dan gebruikelijk heeft kunnen aantrekken. Dat betekent dat die in elk geval niet vies zijn van de PvdA. Het Campagneteam gaat verder aan de slag met jaarplanningen. Hanneke Stens heeft opgeroepen om dit team te voeden en mee te doen aan de campagneactiviteiten.

De vaststelling van het afdelingswerkplan 2020 was voor haar aanleiding om voortaan regelmatig hier naar te kijken of wij op de goede weg zijn. Als afsluiting kreeg de jonge Dylan Murray als afdelingsvrijwilliger van 2019 de Wim-Vink-wisselbeker uitgereikt. Dat heeft hij onder meer verdient door de organisatie van 10 Club Rood pubquizzen die nieuwe mensen op een laagdrempelige manier in contact brengt met de PvdA Nissewaard en tegelijkertijd extra middelen voor de campagne oplevert.

Wim Vink

Ik ben Wim Vink, in 1948 geboren in Indonesië waar ik grotendeels mijn jeugd heb doorgebracht. In Nederland heb ik mijn opleiding afgerond met een studie bedrijfseconomie. Bijna 35 jaar heb ik bij de gemeente Rotterdam gewerkt in diverse bedrijfsmatige, beleids- en adviesfuncties in de sector ruimtelijke en economische ontwikkeling. Nu werk ik nog 3

Meer over Wim Vink