Het begin van het nieuwe jaar

Door Dorothé Kieboom op 21 januari 2019

Het begin van het nieuwe jaar is een uitgelezen moment om te bedenken wat je gaat doen in het nieuwe jaar. Maar ook om terug te kijken naar wat er allemaal gebeurd is in het voorbije jaar 2018.

Met heel veel enthousiaste mensen hebben we begin 2018 toegewerkt naar een mooi resultaat bij de gemeenteraadsverkiezingen; daarbij is PvdA Nissewaard gegroeid van 5 naar 6 zetels in de raad. En na de verkiezingen volgden er gesprekken en onderhandelingen met als resultaat dat PvdA Nissewaard nu deel uitmaakt van het college van Nissewaard. Wat een prachtig resultaat!

Voor de fractie veranderde er daardoor ook het nodige: naast Aad, Geert, Therese, Willem en ikzelf, kwam Kim bij de fractie. Wouter werd wethouder en ik volgde Wouter op als fractievoorzitter. In 2018 hielden we ons onder andere bezig met het armoedebeleid, geveltuintjes, AED’s, Nissewaard als regenbooggemeente, Voorne Putten Werkt, de actie voor Omarm, reikten we diverse Pluimen van de Arbeid uit en waren we op straat te vinden in Spijkenisse en in de wijken om te canvassen.

In 2019 staat er weer genoeg op het programma. Grote zaken als Thuis in de Wijk, Nissewaard 2040 en de Omgevingswet, maar vooral willen we als fractie aandacht houden voor de contacten met bewoners. Daarom ook in 2019 weer bezoeken aan wijken en kernen, werkbezoeken om te leren van initiatieven in Nissewaard en gesprekken met u om te weten wat er leeft. En te leren hoe we Nissewaard mooier en beter kunnen maken, zodat we allemaal mee kunnen en mogen doen.

Dorothé Kieboom

Geboren in 1965 in Werkendam, kwam ik in 1990 (via Rotterdam) naar Spijkenisse. Eerst woonde ik in Maaswijk, later ben ik verhuisd naar Spijkenisse Noord. Er is hier veel ruimte en groen, en de centrale ligging ten opzichte van het centrum van Spijkenisse en de ontsluitingswegen zijn grote pluspunten van mijn wijk. Om de voorzieningen

Meer over Dorothé Kieboom