Door op 4 november 2013

Kinderen hebben geen remmen!

Afgelopen woensdagmiddag 11 september heeft de Partij van de Arbeid Nissewaard (Spijkenisse & Bernisse) bij OBS De Vogelenzang aan de Trombonestraat aandacht gevraagd voor de verkeersveiligheid rond school. Met de slogan “Kinderen hebben geen remmen!” wil de PvdA verantwoord verkeersgedrag onder de aandacht brengen bij de ouders die de kinderen komen brengen en ophalen. “Kinderen zien vaak niet het gevaar van een drukke straat,” aldus organisator Nancy Gaertner. “Op deze manier willen we de ouders mee laten denken hoe we de verkeerssituatie kunnen verbeteren rond scholen, zodat de kinderen veilig naar school kunnen.”

De afgelopen 3 jaar peilt de lokale PvdA de mening van bewoners door het maandelijks houden van buurtonderzoeken. “Als we in een buurt komen in de nabijheid van een school dan komt de verkeersveiligheid altijd naar voren als zorgpunt. Nu wordt het tijd voor actie! We verzamelen daarom alle input van de buurtbewoners en ouders voor ons verkiezingsprogramma,” aldus PvdA-raadslid Wouter Struijk. Voor de PvdA zal een duurzaam veilige schoolomgeving een speerpunt zijn bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Om dit te bereiken is samenwerking tussen gemeenten, scholen en ouders noodzakelijk. De PvdA heeft daarom de ouders opgeroepen mee te denken over het mogelijk verbeteren van de verkeersveiligheid.

Omdat iedere reis begint bij de eerste stap zal de PvdA Nissewaard 6 weken lang op woensdagsmiddag basisscholen bezoeken om in gesprek te gaan met ouders over dit belangrijke onderwerp. Zij zullen daarbij verschillende scholen bezoeken in Spijkenisse en een school in Bernisse.

Veilig naar School