Nieuwjaarsbijeenkomst PvdA Voorne-Putten

Door Wim Vink op 17 januari 2020

Zondagmiddag 12 januari 2020 zijn toch nog 20 leden uit Nissewaard gereisd naar het Bezoekerscentrum Tenellaplas van hat het Zuid-Hollands Landschap in Rockanje voor de gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst met onze zusterafdeling Voorne. Het is gebruikelijk dat onze afdelingen om en om deze bijeenkomst en de 1-meiviering organiseren. Dit jaar verzorgen wij de gezamenlijke 1-meiving.

In de volle Jan Timmermanzaal van het bezoekerscentrum kregen de ongeveer 50 bezoekers eerst een korte toespraak van Sjoerd Hoekstra, voorzitter van de afdeling Voorne, daarna een uitgebreid betoog van Bert van Ravenhorst, wethouder van Brielle met aanvulling van onze eigen wethouder Wouter Struijk. Bert gaf o.a. aan dat als PvdA wethouders Wouter en hij waar ze kunnen samen optrekken en het verschil maken. Zo heeft Wouter in Nissewaard het initiatief genomen om het minimabeleid veel meer te richten op de mensen die anders in de problemen komen, omdat de hun medische kosten niet kunnen betalen. Het eigen risico voor chronisch zieken kan nu volledige vergoed worden. Ook heeft hij diverse toeslagen voor mensen die op 120% van het minimum zitten bereikbaar gemaakt, waardoor een armoedeval voorkomen wordt als zij werk vinden. In Brielle hebben ze zich daar bij aangesloten. Dat komt omdat Nissewaard de Participatiewet uitvoert voor Brielle. Zo maak je als PvdA wethouders het verschil. Ook rond de acute zorg op Voorne-Putten worden resultaten geboekt. Voor het volledige betoog van Bert van Ravenhort kunt u hier klikken.

Wouter volstond met de aanvulling dat de introductie in Nissewaard van de Rotterdampas met veel meer enthousiasme is verwelkomd dan hij als wethouder had verwacht. Zo kunnen ook mensen met een laag inkomen deelnemen aan diverse activiteiten. Als tweede noemde hij de samenwerking, ook met onze Tweede Kamerfractie op het gebied van spoedzorg op Voorne-Putten. Dankzij haar initiatief heeft de Tweede Kamer eenstemmig de minister opgeroepen om een 24/7 spoedpoli te realiseren in Spijkenisse Medisch Centrum.

Na de toespraken was er gelegenheid om met een gids van het Zuid-Hollands Landschap een wandeling te maken door het natuurgebied te maken. Hiervan hebben zeker de helft dankbaar gebruik gemaakt. De anderen bleven onder genot van een drankje en hapje gezellig met elkaar praten.

Wim Vink

Ik ben Wim Vink, in 1948 geboren in Indonesië waar ik grotendeels mijn jeugd heb doorgebracht. In Nederland heb ik mijn opleiding afgerond met een studie bedrijfseconomie. Bijna 35 jaar heb ik bij de gemeente Rotterdam gewerkt in diverse bedrijfsmatige, beleids- en adviesfuncties in de sector ruimtelijke en economische ontwikkeling. Nu werk ik nog 3

Meer over Wim Vink