Door op 18 september 2016

PvdA Nissewaard haalt € 932,50 op met Rondje Nissewaard

Ook dit jaar heeft de PvdA Nissewaard weer haar wandelschoenen aangetrokken om geld op te halen voor twee lokale ‘goede doelen’. Op zondag 18 september liepen wij wederom het Rondje Nissewaard en haalden daarmee € 932,50 op voor twee vrijwilligersorganisaties.

De jaarlijkse sponsorloop is ontstaan in het jaar van de herverdelingsverkiezingen voor de gemeente Nissewaard. Om de gemeente op een ludieke manier te openen bedachten de lokale sociaaldemocraten om een sponsorloop te houden door de verschillende kernen van de nieuwe gemeente, waarbij de lopers gesponsord worden door familie en vrienden. Het opgehaalde geld werd vervolgens uitgereikt aan twee lokale vrijwilligersorganisaties. Door de vele enthousiaste reacties op de sponsorloop besloot de PvdA Nissewaard deze voortaan jaarlijks te organiseren.

Dit jaar is er met de sponsorloop geld opgehaald voor Stichting Dorpshuis Abbenbroek en Bewonersgroep Waterland. Gedurende de sponsorloop hebben de deelnemers een afstand van 25 km afgelegd door de gemeente Nissewaard.