PvdA Nissewaard op bezoek in de Maaswijk

Door Dorothé Kieboom op 2 december 2019

De PvdA Nissewaard heeft vernomen dat er klachten waren van buurtbewoners in de Maaswijk rondom de Golda Meirstraat. Omdat PvdA Nissewaard het belangrijk vindt om in gesprek te gaan en dichtbij de bewoners te staan, zijn zij op 23 november langs de deuren gegaan. Onder andere wethouder Wouter Struijk en raadsleden Willem Heijdacker, Dorothé Kieboom en Aad Struijk gingen in gesprek. De PvdA Nissewaard heeft fijne gesprekken gehad met de bewoners, waarbij opviel dat de mensen over het algemeen zeer tevreden waren met de buurt en Nissewaard. De nabijheid van de voetbalvereniging (“Liever lekker voetballen, dan kattenkwaad!”), de polder en de winkels werden als zeer positief ervaren. Ook Nissewaard als geheel werd positief beoordeeld, al blijft bereikbaarheid van het eiland hoog op de agenda staan. De bewoners hebben de buurt een dikke 8 gegeven, een mooie score. Ten aanzien van de buurt hebben de bewoners een aantal aandachtspunten meegegeven:

– Verkeer; bezoekers van de voetbalvereniging rijden met regelmaat de verkeerde kant van een eenrichtingsweg in, wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Een bewoner zei letterlijk en heel lief: “Niemand weet hoe hij moet rijden!”. Door vaker te controleren op overtredingen, betere bewegwijzering en het aanpassen van de navigatie op Google Maps, denken de buurtbewoners dat hier al veel in te verbeteren is!

– Parkeren; bewoners vinden dat zij onvoldoende mogelijkheden hebben om hun auto goed te parkeren. De voetbalbezoekers nemen veel parkeerruimte in en daarbij hebben veel mensen meer dan één auto. Een bewoner “kunnen we de parkeervakken niet iets kleiner maken, zodat er meer auto’s kunnen parkeren?”.

– Speeltuinen; bewoners van de buurt waren zeer positief over het aantal speeltuinen, alleen hadden ze aanbevelingen hoe we deze aantrekkelijker en veiliger konden maken, bijvoorbeeld door het neerleggen van rubberen tegels en het plaatsen van meer bankjes en prullenbakken.

De PvdA Nissewaard wil hierbij alle bewoners bedanken voor de fijne gesprekken en vond het leuk dat er zoveel ideeën waren om de buurt te verbeteren. “We komen graag nog een keer terug in de Maaswijk om te laten weten wat we met alle punten hebben gedaan”, zegt raadslid Aad Struijk, “maar ook om nog meer mooie gesprekken te kunnen voeren”.

Dorothé Kieboom

Geboren in 1965 in Werkendam, kwam ik in 1990 (via Rotterdam) naar Spijkenisse. Eerst woonde ik in Maaswijk, later ben ik verhuisd naar Spijkenisse Noord. Er is hier veel ruimte en groen, en de centrale ligging ten opzichte van het centrum van Spijkenisse en de ontsluitingswegen zijn grote pluspunten van mijn wijk. Om de voorzieningen

Meer over Dorothé Kieboom