Schriftelijke vragen aan het college

18 juli 2018

Spijkenisse, 15 juli 2018

Geacht college van Nissewaard,

Geachte portefeuillehouder,

Over anderhalve maand vindt één van de mooiste evenementen uit de regio weer plaats: het Spijkenisse Festival. Ieder jaar opnieuw is dit festival een groot succes, onder andere door de goede organisatie. De onderstaande vragen hebben dan ook niets te maken met het functioneren van de huidige organisatie.

Het is de PvdA Nissewaard opgevallen dat de organisatie van het Spijkenisse Festival niet door ondernemers uit de eigen gemeente georganiseerd wordt. Zo is de uitvoerend producent van een bedrijf uit Dordrecht en via daar wordt bijvoorbeeld de techniek ingehuurd bij een bedrijf uit Rotterdam. Dit terwijl er ook binnen de gemeente Nissewaard bedrijven zijn die dit soort evenementen kunnen organiseren.

De PvdA Nissewaard vraagt zich het volgende af:

1. Hoe gaat de uitbesteding van het Spijkenisse Festival in zijn werk en heeft het college iets te zeggen over de bedrijven die een uitvoerend producent vervolgens inhuurt?

2. Gaat de voorkeur bij de uitbesteding van het Spijkenisse Festival op dit moment al uit naar lokale ondernemers?

3. Is het college het met de PvdA Nissewaard eens dat bij de aanbesteding van projecten vanuit de gemeente lokale ondernemers de voorkeur moeten hebben?

De PvdA Nissewaard wil graag benadrukken dat de vragen niets te maken hebben met het functioneren van de huidige organisatie. Wij kijken ook dit jaar weer uit naar een geslaagd festival.

Mijn fractie ziet de beantwoording graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

namens de fractie van de PvdA Nissewaard,