Uitgestelde jaarvergadering met gepaste afstand

Door Wim Vink op 31 augustus 2020

Onder normale omstandigheden zou onze jaarvergadering op 25 maart hebben plaats gevonden. De uitbraak van het coronavirus, gooide hiervoor evenwel roet in het eten. Begin mei heeft het landelijk partijbestuur ervoor gezorgd dat alle afdelingen de mogelijkheid hebben om in een digitale vergadering via Samen Online in ieders Mijn PvdA rechtsgeldige besluiten te nemen. Hiervan hebben we in Nissewaard geen gebruik willen maken. Zo’n digitale vergadering is nu eenmaal voor de jaarlijkse verantwoording van bestuur en fractie naar de leden verre van ideaal. Gelukkig bood na 1 juni de grote zaal van Dorpshuis Hekelingen de mogelijkheid om met gepaste afstand met wel 30 personen bijeen te komen. Daar konden we maandagavond 13 juli terecht.

Ondanks de beperkende omstandigheden en nog wel wat afzeggingen, mochten we ons toch verheugen op een redelijke opkomst, waar onder ook die van een paar nieuwe en jonge leden. Omdat Addo Koning, de dichter in ons midden daartoe niet in de gelegenheid was, heeft Wim Vink diens toepasselijk en actueel gedicht Vrijheid voorgedragen.

Bij het agendapunt Politieke zaken is uitgebreid gesproken over het vertrek van een fractielid begin dit jaar. De fractie heeft verder verslag gedaan van haar bijdrage aan de algemene beschouwingen over de Perspectiefnota, waarin zij o.a. aandacht heeft gevraagd voor meer en structureel onderhoud van de AED’s, tekorten in de sociale woningbouw en onderzoek naar de invoering van gratis openbaar vervoer voor doelgroepen. De motie die de fractie bij die gelegenheid heeft ingediend voor bevordering van sporten volwassenen met een minimuminkomen, is door de gemeenteraad unaniem aangenomen.

Vervolgens lichtte Dzenita Alibegic als nieuwe campagnecoördinator een tipje van de sluier van het campagneplan 2022 waaraan nog gewerkt wordt. Daarvoor kreeg zij tips en adviezen aangereikt die zij blijft verwelkomen. Daarna was het de beurt van fractievoorzitter Dorothé Kieboom om aan de hand van beelden en steekwoorden verslag te doen de activiteiten, onderwerpen en speerpunten in 2019 van de fractie als geheel, als die van de afzonderlijke fractieleden, aangevuld met die van wethouder Wouter Struijk. Daarbij werd zij ondersteund door de betrokkenen die voor de aanvullende toelichtingen zorgden. Bij de behandeling van het afdelingsjaarverslag 2019 maakt Geert de Vries al vertegenwoordiger van het Ombudsteam gebruik om een oproep te doen voor versterking van dit team. De vaststelling van de afdelingsjaarrekening 2019 kon als hamerstuk worden afgedaan, waarna tot slot bij acclamatie Laurens de Bruin tussentijds gekozen werd als penningmeester, Dzenita Alibegic en Melanie Murray als algemeen bestuursleden en Imre Ozéphius en Carmen van der Aa als leden van de kascontrolecommissie.

Via deze link kunt u kijken naar de PP Jaarverslag fractie tbv ALV (1) presentatie van activiteiten uit 2019

Wim Vink

Ik ben Wim Vink, in 1948 geboren in Indonesië waar ik grotendeels mijn jeugd heb doorgebracht. In Nederland heb ik mijn opleiding afgerond met een studie bedrijfseconomie. Bijna 35 jaar heb ik bij de gemeente Rotterdam gewerkt in diverse bedrijfsmatige, beleids- en adviesfuncties in de sector ruimtelijke en economische ontwikkeling. Nu werk ik nog 3

Meer over Wim Vink