Door Aad Struijk op 21 januari 2015

Bewoners in gesprek over groot onderhoud Groene Kruisweg (N218b)

Op maandagavond 19 januari heeft er en bijeenkomst plaatsgevonden tussen de Provincie en leden van het kernplatform te Geervliet. De meeting werd door ongeveer veertig belangstellenden bezocht. De betrokken bewoners werden geïnformeerd over de fasering van de werkzaamheden en over het groot onderhoud aan de provinciale weg N218b, het weggedeelte tussen Geervliet en de kruising met de N57.

De PvdA Nissewaard heeft al schriftelijke vragen gesteld aan het college Nissewaard n.a.v. een bezorgde brief aan een aantal bewoners over dit project. De vragen hebben betrekking op de status en de noodzaak van dit onderhoud, het omgaan met de ontstane verkeershinder en de aantasting van de groene buffer door bomen te kappen.

Op de voorlichtingsavond van 19 januari kwamen zaken naar voren als sluipverkeer door de kernen én achterlangs de dijk (Geervliet, Heenvliet, Zwartewaal e.v.). Ook de onmogelijkheid van zwaar vrachtverkeer kwam in vele facetten ter sprake. Als oplossingen droegen de bewoners aan om de busbaan tijdelijk door personenauto’s te laten gebruiken, de auto’s van de kernbewoners een herkenbare raamsticker te geven en tijdelijk een eenrichtingsverkeer in de kern in te stellen. Een SMS ALERT voor de bewoners werd eveneens wenselijk bevonden. De werkzaamheden starten in maart/april. De volgende informatieavond is op 11 februari.

Aad Struijk

In Nissewaard ben ik vooral bekend als basisschooldirecteur van O.b.s. De Vogelenzang en raadslid van PvdA Nissewaard. Maar hiernaast ook gewoon als Nissewaarder, Spijkenisser of Hekelinger. Ik ben geboren in 1959 in een arbeidersgezin in Rotterdam-Zuid. Mijn vader was fabrieksarbeider en moeder zorgde voor het gezin. Toen ik vier was, verhuisden mijn ouders met hun

Meer over Aad Struijk