Door Dorothé Kieboom op 18 februari 2017

Invoering AED-project in Nissewaard door Hartveilig Wonen

Al vanaf 1 juli 2016 worden bij reanimaties in de gemeente Nissewaard ook burgerhulpverleners gealarmeerd. Bij alarmering via 112 worden niet alleen ambulance en brandweer gewaarschuwd, maar ook aangemelde burgerhulpverleners die zich in de buurt van het slachtoffer bevinden. Zo wordt de kans vergroot dat er sneller hulp kan worden gegeven, want bij een reanimatie telt iedere seconde!

Het college van Nissewaard heeft onlangs besloten om met Hartveilig Wonen het AED-project in te voeren in Nissewaard.

Dorothé Kieboom van PvdA Nissewaard dringt al lang aan op het aansluiten bij Hartveilig Wonen. Door het houden van informatiebijeenkomsten en het geven van voorlichting worden vrijwilligers geworven. Landelijk zijn er al duizenden vrijwilligers actief als burgerhulpverlener. Ook in Nissewaard zijn burgerhulpverleners actief, maar er kunnen er nog veel meer bij! Ook wordt er geïnventariseerd hoeveel AED’s er aanwezig zijn in Nissewaard. Een aantal van deze AED’s wordt geplaatst in buitenkasten. Zo zijn ze bereikbaar voor alle hulpverleners en dus direct beschikbaar voor gebruik.

Burgerhulpverlening is een mooie vorm van burgerparticipatie: inwoners zijn bereid om zich in te zetten voor hun buurt en helpen elkaar in geval van nood. Doet u ook mee?

Dorothé Kieboom

Mijn naam is Dorothé Kieboom . Ik woon meer dan 25 jaar in Spijkenisse. Sinds 2013 werk ik in het Havenziekenhuis in Rotterdam op de hartfunctieafdeling. Ik woon vanaf 2010  met veel plezier in Spijkenisse -Noord; er is hier veel  ruimte en  groen en de centrale ligging ten opzichte van het centrum van Spijkenisse en

Meer over Dorothé Kieboom