Door Aad Struijk op 9 oktober 2014

Opening Brede School in Zuidland

PvdA feliciteert Brede School Bernisse met haar prachtige locatie in Zuidland.

Het gebouw van de Brede School Bernisse bestaat uit twee woonlagen en staat aan de Zoetemanring in Zuidland. Rondom het gebouw zijn speelpleinen met een hekwerk er omheen. Wel zijn de bewoners kritisch over de verkeersveiligheid. Daarom heeft de PvdA daar extra aandacht voor gevraagd. Als gevolg hiervan heeft er een aanpassing plaatsgevonden in de verkeerssituatie langs de school.

Waarom felicitaties?

• De Brede School voor heel Bernisse is een samenwerking tussen verschillende partners, waarbij het kind centraal staat. De partners zijn: Primo voor openbaar onderwijs, Vereniging de Kring voor PC onderwijs, Buitenschoolse opvang de Bonte Vlinder, Stichting de Kinderkoepel voor Peuterspeelzaalwerk, St. Kindcentrum voor kinderopvang, de bibliotheek ZHD, het CJG (jeugdhulp), Woonstichting de 6K en de gemeente Bernisse met een coördinator voor uitvoeringsactiviteiten in alle kernen.
  • Vanuit diezelfde samenwerking vinden tal van brede school-activiteiten plaats. Denk bijvoorbeeld aan: De modderdag in het Bernissegebied, De poolparty’s in de zwembaden als kennismaking voor de kinderen (die straks buiten Bernisse naar het vervolgonderwijs gaan), muziek voor ouderen en kinderen in Bernissesteyn, clinics samen met de verenigingen (kunst, cultuur, sport, maatschappelijk).
  • De Brede School Bernisse omvat 5 O’s:

Onderwijs, Ontwikkeling, Opvoeding, Opvang en Ontspanning.

• De voorzieningen van de Brede School Bernisse zijn: kinderopvang, peuterspeelzaalwerk, buitenschoolse opvang, buurtwerk, kinderfysiotherapie, jeugdwelzijnswerk, bibliotheek, sport, cultuurinstellingen en natuurlijk goede scholen.
  • Het is een ontmoetingsplek voor grote groepen mensen. Voorzieningen moeten voor alle bewoners bereikbaar zijn. Het programma van de Brede School Bernisse richt zich ook op bewoners van buiten de “wijk”.

De PvdA Nissewaard feliciteert de betrokken organisaties en wethouder Wim Kruikemeier, gemeente Bernisse, met de totstandkoming van Brede School Bernisse, de school van de toekomst!

Aad Struijk

In Nissewaard ben ik vooral bekend als basisschooldirecteur van O.b.s. De Vogelenzang en raadslid van PvdA Nissewaard. Maar hiernaast ook gewoon als Nissewaarder, Spijkenisser of Hekelinger. Ik ben geboren in 1959 in een arbeidersgezin in Rotterdam-Zuid. Mijn vader was fabrieksarbeider en moeder zorgde voor het gezin. Toen ik vier was, verhuisden mijn ouders met hun

Meer over Aad Struijk