Door op 28 juli 2016

PvdA in gesprek met bewoners en ondernemers Akkerhof

Onlangs werd bekend gemaakt dat het eetcafé aan de Zomerakker op last van het gemeentebestuur voor onbepaalde tijd gesloten is. Het eetcafé is gesloten na een inval van de politie, waarbij een zestal bezoekers zijn aangehouden in verband met het bezitten en verhandelen van soft- en harddrugs.

Volgens omwonenden speelt dit probleem al enkele jaren en lijkt het maar moeilijk op te lossen. “Met de sluiting van het eetcafé is een stap in de goede richting gezet maar zijn de aanhoudende problemen op het winkelcentrum geenszins opgelost. Het probleem heeft zich slechts naar buiten verplaatst en dit zorgt al een week voor vervelende confrontaties. Ik voel me op het moment echt niet veilig in mijn eigen buurt”, aldus een omwonende van het winkelcentrum.

Volgens de PvdA Nissewaard is dit een zorgelijk gevolg van de recente gebeurtenissen. Politie en gemeente hebben onlangs adequaat opgetreden, maar ook de veiligheid van ondernemers en omwonenden dient nu verder in acht genomen te worden. Als zij zich niet veilig voelen, dan moeten we daar iets aan doen. Kortom, er moet nu worden doorgepakt!

De partij zal de komende weken dan ook in gesprek gaan met bewoners en ondernemers rondom Akkerhof om meer inzicht te krijgen in wat er speelt en het gemeentebestuur te verzoeken concrete stappen te ondernemen de problemen effectief en op duurzame wijze op te lossen.