PvdA Nissewaard vraagt aandacht voor kapotte en overvolle afvalcontainers

Door Wouter Struijk op 18 januari 2018

De Partij van de Arbeid in Nissewaard heeft bij het college van B&W van de gemeente Nissewaard vragen ingediend over de afvalverwerking in haar gemeente. De afgelopen periode zijn er bij de lokale PvdA veel klachten binnengekomen over kapotte en overvolle ondergrondse afvalcontainers. Daarnaast krijgen ze ook regelmatig meldingen binnen over troep op straat. Zeker ook na de jaarwisseling.

Reden voor fractievoorzitter Wouter Struijk om na te gaan bij het college of er sprake is van een capaciteitstekort. “Wij verwijzen de inwoners met meldingen aan ons adres netjes door naar de plek waar de melding gemaakt dient te worden. De laatste tijd horen we alleen vaak dat er niet altijd meer wordt gereageerd op meldingen. Omdat wij onze inwoners niet van het kastje naar de muur willen sturen hebben we daarom schriftelijke vragen gesteld aan het college van B & W”. Struijk geeft aan voorstander te zijn van de nieuwe manier van afvalverwerking, maar dit vraagt wel iets van onze inwoners en onze afvalverwerker Reinis. “We moeten zorgen dat er voldoende middelen en mogelijkheden zijn om deze nieuwe wijze van afvalscheiding op een goede manier vorm te geven”, aldus Struijk.

De PvdA vraagt ook aandacht voor de vele bijplaatsingen en troep op straat als een afvalcontainer vol of stuk is. Troep is een grote ergernis onder bewoners. Binnenkort gaat de PvdA Nissewaard zelf ook weer de straat op om een buurt troep vrij te maken. “We steken graag zelf ook een handje uit”, aldus fractievoorzitter Wouter Struijk.

Schriftelijke Vragen Reinis 20181

Wouter Struijk

Ik ben Wouter Struijk (1988) geboren in Spijkenisse, opgegroeid in Hekelingen en nu samen met Loes weer woonachtig in Spijkenisse. Als voormalige postbode ben ik goed bekend in alle wijken en buurten van Spijkenisse, maar als voormalig dorpsbewoner van Hekelingen ben ik ook bekend met de unieke identiteit van dorpskernen. Ik ben op school gegaan

Meer over Wouter Struijk