Door Wouter Struijk op 30 juli 2015

Sluiting buurtsuper in Schenkel

De Partij van de Arbeid Nissewaard biedt een helpende hand aan ouderen die in de problemen komen door het verdwijnen van de buurtsuper in de wijk Schenkel. Onlangs heeft de supermarktketen Aldi haar locatie aan de Ijsselstraat gesloten. Voor de dagelijkse boodschappen zijn veel bewoners daarom genoodzaakt een supermarkt in een andere wijk te bezoeken. Voor sommige bewoners is dit wellicht geen probleem, maar voor andere bewoners kan dit lastig zijn omdat zij bijvoorbeeld minder mobiel zijn of geen eigen vervoer tot hun beschikking hebben.

De gemeente kan een supermarktondernemer echter niet dwingen een winkel te vestigen in de wijk Schenkel. De PvdA vindt dat er nu nog nauwelijks voorzieningen zijn in een grote wijk als Schenkel. De PvdA wil echter niet wegkijken, maar wil graag de bewoners helpen die door het verdwijnen van de buurtsuper in de problemen komen. Naast dat zij verwachten van de gemeente dat zij er alles aan doet het voorzieningenniveau in de wijk Schenkel op te krikken, willen zij graag een helpende hand bieden. In een brief aan bewoners roept PvdA-raadslid Peter Versluis bewoners op zich te melden indien zij in de problemen komen of gaan komen vanwege het verdwijnen van de buurtsuper, zodat samen naar een passende oplossing kan worden gezocht.

Onlangs heeft Stichting Welzijn Ouderen aangekondigd een nieuwe boodschappendienst te openen in Schenkel. Vanaf 30 juli pendelt een bus iedere donderdag tussen 13.00 en 15.00 uur naar winkelcentrum Maaswijk. De PvdA is erg blij dat Stichting Welzijn Ouderen een poging doet de leemte op te vullen in Schenkel. Desalniettemin horen wij graag van de bewoners voor wie de boodschappendienst geen uitkomst biedt, zodat ook voor hen kan worden gezocht naar een oplossing.

Wouter Struijk

Ik ben Wouter Struijk (1988) geboren in Spijkenisse, opgegroeid in Hekelingen en nu samen met Loes weer woonachtig in Spijkenisse. Als voormalige postbode ben ik goed bekend in alle wijken en buurten van Spijkenisse, maar als voormalig dorpsbewoner van Hekelingen ben ik ook bekend met de unieke identiteit van dorpskernen. Ik ben op school gegaan

Meer over Wouter Struijk