Verkiezingen Voorne aan Zee

Door Geert de Vries op 20 november 2022

Komende woensdag 23 november zullen de inwoners van Voorne aan Zee voor het eerst gaan stemmen voor hun nieuwe gemeenteraad. Op de verkiezingslijst staan 6 landelijke en 4 lokale partijen. Van de landelijke partijen hebben de PvdA en GroenLinks elkaar gevonden op de linkerkant. De samenwerking heeft geleid tot plek 3 op de verkiezingslijst. Afgelopen zaterdag kwam Attje Kuiken, landelijk kopstuk van de PvdA, naar Hellevoetsluis en Brielle om haar steentje bij te dragen. Met haar ook de 5 raadsleden van de Partij van de Arbeid uit buurgemeente Nissewaard. Op winkelcentrum de Struytse Hoeck stonden bijna alle partijen bij elkaar om de mensen te overtuigen om te gaan stemmen. Dit was voor GroenLinks en de Partij van de Arbeid de eerste keer dat ze eilandbreed samen campagne voerden.

Geert de Vries

Goedendag, Ik ben Geert de Vries, geboren in 1948 te Leeuwarden en opgegroeid in Grou. Grou, het enige dorp waar geen Sint Nicolaas gevierd wordt, maar Sint Piter. Grou, ook het dorp waar wij niet op koninginnedag vrij waren, maar op 1 mei en waar op die dag de rode vlag op het gemeentehuis wapperde.

Meer over Geert de Vries