4 juni 2015

Spijkenisse krijgt twee Zomerscholen

Voor het tweede jaar op rij krijgt Spijkenisse een Zomerschool. Zomerscholen De Akkers en Centrum/Noord zullen in totaal zo’n zestig leerlingen op een leuke manier voorbereiden op hun volgende schooljaar.

De Zomerschool is leerzaam en leuk! In de ochtend volgen de kinderen een lesprogramma op maat, gericht op het verhogen van taal- en rekenvaardigheden. ’s Middags trekken ze er op uit voor leuke activiteiten op het gebied van natuur, sport en cultuur.

Vorig jaar vond de eerste editie plaats in De Akkers. Dit was een groot succes. De kinderen waren razend enthousiast en gaven na afloop aan dat zij het nieuwe schooljaar met meer zelfvertrouwen tegemoet gingen. En ook de scholen waren blij met het resultaat. De Zomerschool leverde een intensievere onderlinge samenwerking op tussen de deelnemende scholen.

Zomerscholen De Akkers en Centrum/Noord vinden plaats in de week van 14 augustus. De Zomerscholen zijn op vrijwillige basis toegankelijk voor leerlingen die na de zomervakantie in groep 6 of 7 zitten. De deelnemende basisscholen zijn De Bron, Het Baken, De Toermalijn, De Akkers, De Rank en Jan Campert. Ook SKS Alles Kids werkt mee aan de Zomerschool. Zij verzorgen een gezonde lunch tussen de middag.